PP-MAKLUMAN

Kesemua TAJUK dan juga ISI didalam blog ini adalah diambil daripada SUMBER yang telah Pure Pearl sertakan disetiap post. Manakala sebahagian daripada GAMBAR yang berada disetiap post diambil daripada sumber tersebut dan juga daripada sumber internet (hanya sekadar hiasan).- Harap maklum.


Sunday, June 28, 2009

Wanita terkecil dunia di TV

JYOTI bergambar bersama rakan-rakan sekolahnya di Nagpur, tengah India.

MUMBAI - Seorang pelajar India yang merupakan wanita paling kerdil di dunia, Jyoti Amge menerima undangan untuk muncul dalam sebuah program televisyen Britain terbitan Channel 4 esok, lapor sebuah akhbar semalam.

Jyoti yang berketinggian 0.59 meter (23.5 inci) dan berusia 15 tahun selain memiliki saiz badan lebih kecil berbanding seorang anak saudaranya yang berusia dua tahun.

"Apabila saya memberitahu umur saya, ramai orang yang tidak mempercayainya," kata wanita kerdil itu.

Pelajar itu memiliki berat badan 5.4 kilogram iaitu meningkat empat kilogram berbanding beratnya semasa lahir.

Menurutnya, dia bercita-cita menjadi seorang aktres apabila dewasa dan dianggap sebagai selebriti di tempat kelahirannya, Nagpur, tengah India.

"Ketika berusia tiga tahun, saya sedar saya berbeza dengan kanak-kanak lain.

"Saya tidak takut atau kesal dilahirkan sebagai orang kerdil malah saya berasa bangga dengan perhatian yang diberikan," katanya - Agensi



Sumber : Kosmo

0 comments:

 
.:| PURE PEARL |:. © 2009 | Designed by Sarani ©